torsdag 19 april 2012

HEMMAGJORT ALBUM I SHABBY CHIC-STIL

 Hej på er!
Ville visa er idag vad man kan göra av en gammal gardin!
Jag bestämde mig för att jag behövde en fin förvaring till mina Spellbinderdies och andra dies som jag har.
Förut har dom legat i en beautybox men nu när mitt fina scraprum börjar bli färdigt så tänkte jag att det kunde vara fiffigt att göra en förvaring som dessutom inte behöver gömmas undan.

Jag tänkte ut i huvudet hur jag vill ha mitt album och sen var det bara att sätta igång att skära till tre bitar stadigt tjockt papper som skulle utgöra stommen till utsidan av albumet. Sydde sedan kanaler till dessa och stoppade in kartongbitarna och sydde ihop i nederkant. Det kommer komma en beskrivning på hur du kan göra ett album likt detta och det kommer bli fler för min del om jag känner mig själv rätt. Perfekt att ge bort i bröllp eller dopgåva :))


 Jag ville ha Shabby Chic stil så det var bara att ge albumet en kostym därefter med massa gesso , mist och maskning. Det är så fruktansvärt roligt att kleta och kladda!! Sen åkte stämplarna fram. Jag har använt Inkido, Bo Bunny och Tim Holtz-stämplar, samt lite papper och annat från Bo Bunny och Melissa Francess+ lite utklippta vackra blommor. Gula fina blomman kommer från Prima och de andra "riktiga" blommorna från Kort og Godt.


 Insidan är inte på långa vägar klar , men jag ville visa er hur jag gjorde för att få fast mina fickor till diesen.(här ser ni också vilken färg gardinen hade från början)
Jag tog helt enkelt och gjorde hål med öljett-håltagaren och satte två öljetter bredvid varandra och i dom trädde jag spets från Reprint i två album ringar och knöt rosetter på albumets utsida.. På detta vis är det lätt att lägga till och ta bort sidor var efter man köper nya eller säljer av sådana man inte använder.


Här är utsidan klar, så när som på att Reprint spetsen ska få sig en sväng om i misten!!
Hoppas att ni blir inspirerade till att göra egna album, det är inte svårt och undrar ni något om hur jag gått tillväga är det bara att skriva en kommentar så svarar jag så fort jag kan!!

Må så gott
kramar Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.