fredag 22 juni 2012

JAG HART GJORT EN ART JOURNAL-TAVLA

Jösses, vad kul det är att använda masker (crafter's workshop) och stämplar från bl a Tim Holtz och Dyan Reaverley (Dylusions)). Jag har fått blodad tand från min konstjournal (art journal) som jag gjort i en kinabok. Jag tyckte att det gröna upplägget med roliga stämplar och massor av gröna stämpel- och sprayfärger var inspirerande...

Den där pumpaklädda figuren får representera mig och min egen rondör. Jag såg stämpeln "I am perfect just the way I am" (Jag är perfekt precis som jag är), vilket fick mig att lugna ned mig med sökandet efter perfektion inom livets många områden.


Det gröna upplägget inspirerade mig att göra en tavla med liknande tema :-)..


Jag har t o m sprayat och stämplat


Det är massor av stenciler och stämplar huller om buller.
Diamantmönstret och lövstämpeln i vänster hörn kommer från Dylusions.


Här syns den finfina stencilen Zinnia - som jag först sprayat med grönt, och sedan gått över med vit akrylfärg på väl valda ställen.
Jga har också målat med vit akrylfärg över en bit punchinella i vänsterhörnet.
De bruna siffrorna har jag stämplat med en stämpel från Dylusions.


Här har jag stämplat med en underbar grenstämpel, som jag bara tycker om mer och mer för varje gång jag använder den.
Man kan ju använda en hel del saker att stämpla med. Du kan t ex använda bubbelplast för att skapa avtryck. Här har jag dock använt mig av en stämpel.



Några bruna kaffemuggssplattstämplar måste ju bara finnas med :).



Texten "Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they were the big things." kommer från Dylusions.
Njut av småsakerna i livet... för en dag tittar du tillbaka och inser att de var de stora sakerna.


Här ser du både djupet på ramen och hur fräckt det kan bli när man sprayar och stämplar lite på väl valda eller slumpartade ställen.


Mycket av produkterna finner du hos Scrap & Hobby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.