torsdag 7 juni 2012






Länge sedan det blev två inlägg från mig på samma dag..... men jag fick lite tid över och så här blev resultatet!!

Av en naturfärgad papirmache - tavla blev det en present till Johns fröken. Började med att stämpla siffror och bokstäver rakt på tavlan, målade sedan över detta med vit acrylfärg utspädd med lite vatten för att den skulle bli lite transperant. Sen stämplade jag med text, splatter, fjärilar och bubbelplast. Stämplade med både acrylfärg och vattenfast stämpeldyna. Maskade in moln högst upp på tavlan.
Bäst av allt är att av papper i min spill-låda blev kronan på mitt träd. Stansade ut cirklar i olika storlekar med spellbinders och limmade fast dom där de passade.





Jag lät lite acrylfärg rinna från trädet, och doodlade med både kol, svart och vit penna.
Grodan som lutar sig mot trädet hade jag hemma i gömmorna och den är av plåt.
Här kan man se cirklarna jag stansat ut och doodlat små prickar på.





Söta Primablommor växer på trädet.





Det är urkul att kladda och kleta, och inget kan bli fel, bara orginellt och vackert:))





Nu ska jag fortsätta skapa till nästa torsdag, så får vi se vad det blir!!

Kram på er alla!!

Lina

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.