onsdag 13 juni 2012

LO med Splisch och Splasch

Hej!
Idag visar jag en väldigt kladdig och "experimentig" LO. Det är ett foto på min son när han spelar spel på min telefon.



Jag började med en röd cardstock, för jag tyckte att stämningen i fotot stämde med en rött. Sedan sprayade jag papperet med egen mist, gjord på vatten och Perfect Pealrs gold. Jag ville inte ha något färg i vattnet, utan bara den glansiga effekten. Sedan gjorde jag splaschar med Distress Stains, färgerna Antique Linen, Peeled Paint och Frayed Burlap. Jag har tagit olika färger för att få olika nyanser, men man ser inte att det är tex grönt, utan det blir olika svarta nyanser. Jag har använt tre olika masker, en hönsnät, fjärilar och en med "pacman"-mönster.


Jag har använt vit Gesso till hönsnätet och fjärilarna och färgat vit Gesso med Distress Stains Faded Jeans till "pacman"-mönstret. Eftersom jag tyckte att fotot hade helt fel färg bakom huvudet på sonen, så skrapade jag av färgen där. Sedan skrev jag några av sonens favoritspel där, som Super Mario och Smurf, i drömpratbubblor.


För att få ännu mer liv i LO:n så provade jag att embossa splascharna. Jag hällde emossingpulver på alla splaschar när färgen var våt och värmde med min embossingfön. Det fungerade utmärkt! Jag la också en remsa med hjärtan av filt när jag sprayade papperet med misten.

VÅGA PROVA, DU OCKSÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.