torsdag 7 juni 2012

Manligt grattis med Reprint........



Hej!
Efter ett par dagar med kyligt väder verkar det nu som sommaren har fattat taget igen.....skönt!!
Hittade dessa härliga papper från Reprint och genast blev jag glad för jag hade ett kort att göra till en cool herre som fyller 50.

Enkelt och lite rufft med ruggade och distressade kanter och brunfärgat hampasnöre som dekoration, oroade mig inte för att kortet skulle vara perfekt utan ville ha det lite slitet och ruffligt i sitt utförande (allt för att passa det underbara pappret:))!



Passande charms från Tim Holtz och Kort og Godt. Den slarvigt stämplade grattis texten är gjord med träkloss-stämplar. Man ska inte alltid vara så perfekt....det är befriande! Just här tyckte jag att det liksom passade att vara lite busig här och ögat är ju listigt och kan snabbt se att det står grattis i alla fall...



Ett vackert metallhörn från Kort og Godt, fastlimmat med Glossy Accent och 50 är infärgade tygbokstäver från Prima som från början var betydligt mer ljusbruna.

Stjärnan har fått lite Crackle Accent på sig, fast jag var så snabb att ta bilderna (innan det torkat) så ni får föreställa er att den är krackelerad och fin!! De små extra stjärnorna är från Inkido och stämplade med Chipped Sapphire och sedan utklippta.


Hoppas att ni får en trevlig dag och med det visar jag sista bilden på kortet, lätt dekorerad med Inkido stjärnor och en vacker stjärn-splatter stämpel där ifrån....den jobbar hårt hemma hos mig :))

Kram på er från.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.