söndag 29 juli 2012

Egen mask

Bättre sent än aldrig!
Tyvärr så kommer mitt inlägg lite sent idag på grund av att jag blivit helt dagvill av allt trevligt resande på semestern. Noll koll på klockan och inte på vilken dag det är heller verkar det som ;) Hoppas ni har överseende med detta.

Butiken har många fina och användbara masker inne nu som är väldigt roliga att använda men om du som jag har en Silhouette Cameo kan du enkelt göra egna också.

Jag började med att skära ut några kortbaser och använde sedan restpappret som mask. Det såg ut så här:


Sen tog jag fram min limpenna från Zig memory system och kletade på ett lager på baksidan av pappersmasken och lät det torka. Fördelen med limpennan är att när man låter det torka så blir det som post it-lim - toppenbra för det här ändamålet! När limmet torkat placerade jag masken så noga jag kunde på ett vitt cardstock.


Nu till det roliga!
Jag valde att spraya med två gröna färger som jag hade hemma. En mörk och en ljus.


Så här ser det ut när man tar bort masken igen.....



......och så här ser den färdiga layouten ut:


 Ett tips är att inte ta bort masken förrän ni är helt klara om ni vill stämpla och inte vill att det ska hamna utanför de sprayade områdena. Det var inte helt enkelt att få tillbaka masken på rätt ställe igen ;)

/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.