söndag 1 juli 2012

Mixed media...igen!

Som ni kanske har märkt så har jag verkligen fastnat för det här med mixed media!
Jag gillar verkligen att kladda och kleta, spraya och kladda lite igen.
Jag har gjort en framsida till en bok igen men den här gången ska den innehålla mina tankar om vikt och mat. 
Så här ser framsidan ut:

 (ber om ursäkt för den dåliga bilden men är utan kamera just nu så
 det är taget med mobilen. Hoppas ni har överseende med detta och att ni
ändå ser hyffsat :) )
 
Ett tips är att ha en väl fungerande varmluftspistol. Jag körde med min embossingpistol förut men tyckte att den blåste bort färgen för mycket och inte bara torkade den. Nu använder jag Rangers Heat it craft tool och den är verkligen superbra. Ett stort plus är att den är väldigt tyst också!


Ytterligare material som jag använt är:
* Gesso
* multi-medium
* ink spray
* masker
* around the edge

/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.