söndag 15 juli 2012

Tags

Hejsan!
Jag håller på att fylla min smash-book med ögonblick från våren och sommaren 2012 och då är det kul att ha olika saker att dekorera sidorna med.
Jag tänkte visa er hur jag har gjort några tags som jag gjort för att senare använda i min bok.


Först tar jag fram tagen som jag vill jobba med. I det här fallet en helvit som syns lite dåligt på pappret... Jag lägger den i min mistlåda som jag använder när jag ska spraya saker så det inte blir spray överallt där jag inte vill ha det.


Sen väljer jag färgen som jag vill använda. Här använder jag en dylusion ink spray. I den lilla flaskan har jag vatten och perfect pearl som ger ett härligt skimmer.


När jag sprayat med mina sprayer tar jag fram min heat it craft tool från Ranger och ser till att färgen torkar ordentligt.


Här ser ni några tags jag gjort där jag använt samma teknik med andra färger.


 När tagsen har torkat ordentligt tar jag fram stämplar och stämplar fina mönster på dem.
Nu är de redo att klistras in i boken!

/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.