onsdag 15 augusti 2012

LO MED BO BUNNYS PAPPER HELLO SUNSHINE

Hej!

Jag har gjort en LO på min flicka när hon badade i sin farmors gamla zinkbalja. Jag tyckte att pappret från BoBunny passade utmärkt, med sommarfärger, men ändå lite "dova", då hon är i skogen. Detta är sommaren -99, så det är ett tag sen!


(den blå fläcken ska ju inte vara där egentligen, det är bara för att täcka lite...) Jag har använt både fram- och baksida på pappret Hello Sunshine. Ena sidan är med ränder och blommor, den andra med prickar. Det gula bakgrundspappret är också från BoBunny och heter Buttercup Journal. Jag har använt det som sol också. Rubriken är gamla, gamla bokstäver från mina gömmor. Alldeles glittriga för att ta upp den glittrande flickan och vattnet på fotot!



Även journaling-rutan är Buttercup-pappret. Därpå har jag handskrivit min text. Alla knappar har jag hittat i mina gömmor, men det finns massor av roliga hos Scrap och Hobby! Det bruna pappret är ett sätt att ta upp skogens mulliga färger. Det är också från BoBunny och heter Coffee Journal. För att få lite 3D-effekt har jag använt 3D-kuddar för att fästa solen och fotot. Själva solcirkeln är satt på 2mm höga kuddar och strålarna och fotot 3 mm högt. Det är bra att använda olika hökder, det ger ännu mer effekt. Sedan har knapparna en höjning också. När man, som jag, använder limpistol, så kan man göra olika höga limklumpar också. Solen och den runda journalingen är utstansat ur Spellbinders cirkel.

Lycka till med ditt pysslande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.