torsdag 2 augusti 2012

MINIALBUM MED REPRINT OCH DYLUSIONS






Idag visar jag ett litet minialbum jag knåpade ihop av mitt DT-paket. Det är ett litet album med lösa tags i olika former och sidor att skriva på och kunna sätta in lite små bilder. Eller kan man bara välja att skriva på dessa små sidor.
Jag har använt Prima blommor att dekorera med och svart spets som jag hade i gömmorna. För att alla mina dekorationer ska sitta ordentligt och tålas att tas i så limmade jag med limpistolen.


Första uppslaget och som ni ser är det inte stort mitt lilla album. Jag har använt stämplar från Reprint och Dylusions. Jag har passat till mina Reprintpapper så att dom ska se snygga ut på sidorna till albumet.


Nästa sida är fylld med stämplar och fickor att stoppa tags i och det finns även plats för lite journaling/text. Till några av kanterna använde jag Martha Stewart-stansar. Gillar att det blir lite olika form på sidorna.


Till låsningsmekanismen stansade jag ut en av delarna ur en Sizzix bigiz dies (Hardware findings), hålet passar perfekt på en upp och ner vänd stor öljett!! För att dölja själva öljetten fäste jag en washi tape remsa över.


Här kan man se de lösa tagsen, 4 till antalet.


Så till baksidan och sista bilden för idag! Hoppas ni fått lite inspiration till att göra album, för det är faktiskt grymt roligt. Man kan ju göra dom i alla möjliga former och storlekar!
Kram på er och tack för att ni tittade hit idag!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.