torsdag 11 oktober 2012

MAGNOLIAKORT

Hej!
Veckorna rusar och det är torsdag igen. Tänkte dela med mig av ett Magnoliakort där jag använt en bit av en blomförpackning (Storyteller) och lite text från en bok, samt kletat gesso på en wellpapp-bit.
Jag brukar ofta använda mig av förpackningar och bylinern på mönsterpspprena, ni vet den remsan på pappret där det står vilket företag som designat pappret och vad det heter. På den remsan kan jag nästan alltid hitta passande ord eller meningar till mina project. Dagens tips alltså:)).



Söta Tilda är färglagd med distressmarkers, det finns i tidigare inlägg från mig tutorial om hur jag gör och tänker när jag sitter och färglägger! I det här fallet har jag färglagt i förväg utan att ha bestämt hur det färdiga kortet skulle bli eller vilka papper jag tänkt ha. Det kan vara tvärt om att jag färglägger efter vilka papper och dekorationer jag vill använda!


Jag har stansat ut lite Magnoliagrenar i bokpapper med text och dekorerat med olika blommor.... bland annat från just Storyteller :))



Ha nu en riktigt bra dag och tack för ditt besök! Jag vet att det rasat in massa nya Magnoliastämplar på temat Jul.... passande så här när hösten faller på och det är dax att sätta igång med julkortsverkstan!!



Kramar från Lina
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.