onsdag 28 november 2012

Adventsljus med utstansade figurer

Idag tänkte jag visa en adventsljusstake, som jag gjorde för 2-3 år sedan. Jag har använt en stansmall för att stansa ut grisarna. Tyvärr finns inte den i sortiment längre! Jag tänker att man kan ha snöflingor, hjärtan, cirklar, ovaler, tags, blommor, mm, mm... Fantasin sätter gränsen! Här har jag också använt ett röd/vit rutigt band runt ljuset. Jag har satt fast grisarna med glue dots. Om man inte vill ha en rosett eller knut bak på bandet, kan man fästa även det med en glue dot!
 
 
 
Jag har länkat till några stansmallar, men om du klickar HÄR och sedan vidare på "Stansar, punchar och stansmallar", så kommer du till alla stansmallar som finns i butiken just nu. Om du istället klickar på band, så har du en uppsjö med olika band!
 
 
Angel With Banner, Marianne Design Craftables, ängel med banner, stansmall - CR1233
 
Jag funderar på om man kan ha den på ljuset? (Grundtanken med ängeln är att man ska sätta ihop kjolen bak, så den blir som en "strut".)
 
Den här snöflingan från Cherry Lynn Design är superduperfin, tycker jag:
 
Snowflake 4, Cheery Lynn Designs die stansmall - DL168
 
Ta en kik på alla stansmallar, så får du dina egna idéer att spraka runt!
 
 
TÄNK PÅ ATT ALLTID, ALLTID HA LJUS UNDER UPPSIKT OCH SLÄCKA SÅ FORT MAN LÄMNAR RUMMET!! Det går väldigt fort om elden får härja, det kan gå på bara två-tre minuter så är rummet övertänt!!!!!
 

Mysig advent!
/Miaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.