torsdag 15 november 2012

DEL 2 IMIXEDMEDIA-ALBUMET




Så var det torsdag igen och som utlovat kommer så andra delen i skapandet av mitt julalbum 2012.
Jag använder Reprints fina papper genom hela albumet blandat med olika material och färger och dekorationer.




Till denna sida har jag klippt ut ett av mönstren på pappret och skapat en ficka att sticka in ett kort i, eller annat :) Alla kanterna är distressade med Ingvild Bolmes Dark Bark.




Jag har använt en template till att göra linjer att skriva på och blomrankan som pryder båda sidor. Det är structurepaste jag smetade omkring över masken. Till hjälp hade jag ett vanligt kontokort, fungerar precis lika bra som en palettekniv! Testa ska ni få se, och det går lika bra med gesso eller annan lite tjockare acrylfärg.




Här ser man den lilla fickan då kortet är urtaget. Albumet är väldigt avskalat tills dess att alla våra julbilder är framkallade, sen ska sidorna dekoreras med diverse vackra ting:)) efter nyår visar jag det färdiga resultatet:))




För att alla hålen ska komma rätt och på samma plats på alla sidorna har jag gjort en mall att gå efter, sen använder jag en håltagningstång och klämmer för allt vad livet är värt, eftersom jag inte äger en cropodile:))

Hur jag kommer binda mitt album kommer jag avslöja i ett senare torsdagsinlägg.
Så fram tills nästa torsdag önskar jag er en trevlig vecka och hoppas vi ses igen:))

Kramar Lina


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.