torsdag 8 november 2012

MIXEDMEDIA ALBUM







Hej på er!
Idag är startskottet för min mixedmedia-album jul tutorial!
Jag kommer under torsdagarna fram till jul visa hur jag bygger upp vårat album som kommer rymma bilderna från julen-2012:)
Det är ett mixedmediaalbum i storleken 16x16. Jag har utgått från ett vitt stort ganska tjockt ark som bas. Fortsatt kommer jag bygga upp mina sidor med olika medium men hålla mig till vackra papper från Reprint.



Jag har gjort omslagets fram och baksida i samma papper och tema för att det ska vara enhetligt. Klippte ut en av granarna, täckte den med GlossyAccent och fäste den tillsist ovanpå den andra granen med 3D-kuddar:)
Jag har använt massa acrylfärg och gesso, masker och structurepaste.



Här ser man fram och baksida tillsammans. En Martha Stewart-stans har gjort den fina svarta bården till baksidan och grå cardstock ramar in sidorna.



Till hönsnätet har jag använt en mask och structurepaste, blir fint och ger massa struktur.... därav namnet :)




Nästa sida har fått sig ett täcke av matt gesso, innan den torkade ritade jag hjärtan med ett penselskaft! Klippte ut en vacker änglaflicka och några av rosorna.
Det blev en praktisk foto eller journalingficka som man ser på nästa bild:)


Här ser ni hur det blir när man stoppar i ett kort eller tag!
Det var allt för denna gången. Nästa torsdag uppenbarar sig mer av julalbumet fyllt med fiffiga saker och tekniker. Hoppas vi ses då:)
Kramar

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Tack så mycket för din kommentar.