fredag 23 november 2012

Knappar på strut

Jag har gjort en grattisstrut med knappar på. Tänker att man kan ge bort den till någon som är intresserad av att sy, kanske småfigurer. Då kan man lägga ner lite tyg i en rulle, knappar, tråd, nålar kanske någon grej som ska vara på figuren, tex ögon osv...


Stommen är en kon i papiermaché. Jag har klätt in den med BoBunnys papper Little Miss Jamayka.

Little miss Jamayka bobunny - 12LMJ620
Jag lade konen på pappret, kant i kant. Sedan har jag limmat och rullat, limmat och rullat, osv tills konen var klädd. Jag klippte av resten av pappret och sedan började jag dekorera!
Jag stämplade ramen på en förpackningskartong för att få den riktigt styv. Ramen är från Reprints clesrstamps set Drake. Jag klippte ut den och stämplade dit GRATTIS med en stämpel som är ca 100 år... Nä, men den finns i mina gömmor.


Massor av knappar med olika snören i dekorerar hela struten.


I toppen på struten har jag satt en spets, ett snöre som struten även hänger i, och två rosor på varje sida.

Vad vill du fylla din med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.