lördag 17 november 2012

Mixed media tavla


Jag har gjort en canvastavla och använt tekniken mixed media. Jag ville göra en tavla till mina föräldrar på deras Zorro när han var valp.


Jag har grundat tavlan med vit Gesso. Jag har sedan färgat in tavlan med två olika färger av 
Distress stämpeldynor. Jag har använt en mask/stencil som ser ut som en tegelvägg och smetat på Gesso och värmt med en embossingfön för att få lite bubbeleffekt på tegelväggen. Kletade på lite Inka Gold för jag ville ha lite skimmrande effekt. Bokstäverna är utstansade med ett alfabet som jag hade hemma och på bokstäverna har jag tagit ett 3D effekt lim för att få effekt på bokstäverna. Blomman och bandet kommer från mina gömmor hemma.

Må gott
Kram 
Eva-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.