onsdag 16 januari 2013

BoBunny Hello Sunshine Delight, Såpbubbel-LO

Att blåsa såpbubblor är kul! Det tycker min son och jag! Här är en LO med bubbeltema! Till bakgrundspapper har jag använt ett papper ur BoBunnys serie Hello Sunshine som heter Delight. Det passade bra med alla "bubblor" på.

 
Jag har målat med vit akrylfärg som jag satt en dabber på, istället för locket. I mina gömmor har jag alla möjliga sorters alfabet, men alla bokstäver finns inte i samma stil. Så jag plockade ihop det jag hittade och målade med lime-grön akrylfärg (med dabber) för att bokstäverna skulle hålla ihop. Eftersom jag ville ha en lekfull LO, så passar det bra med olika bokstäver också.
 
 
 "Bubblorna" som finns överallt på LO:n är små plastgrejer som är platta på ena sidan. Såna finns i massor av olika färger i blomsteraffärer. Perfekta små bubblor! Jag har limmat dom huller om buller och på varandra för att likna såpbubblorna när man blåser iväg dom! Allt är limmat med min limpistol
 
 

 Dabber är ett lock med en liten skumbit i toppen. Den är perfekt att färglägga med, både stora och små ytor.
 
MVH Miaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.