måndag 11 februari 2013

Hjärtligt bokkort

Till alla hjärtans dag som närmar sig har jag gjort ett bokkort. Jag har länge tänkt att prova utan att det har blivit av men nu äntligen fick jag testat det. Jättekul!! Kliar redan i fingrarna att få göra fler.



Till mitt kort har jag använt Charming Edwin från Magnolia. Han är färglagd med distresser och lite stickles. På hjärtat har jag lagt på lite Crackle accents. Det mönstrade pappret är Going grunge från Landstoken och det svarta är ett jag hade hemma i gömmorna sedan länge. Övriga dekorationer jag har använt är Doily Lace kantstans från Martha Stewart, Magnolia Doohickeys, blommor och knapp.



Insidan på kortet. Det som är så roligt med bokkort är att man kan fylla med allt möjligt (som får plats så klart). Om man inte vill ha blommor eller annan dekoration kan man alltid fylla den med några praliner eller nått.


På insidan har jag dekorerat med en bit spets. Hjärtat är urklippt från ett papper jag har haft hemma i några år och som är monterad på 3D-kuddar. Den söta tyllblomman kommer från ett band som finns i butiken men som jag inte hittar i webshopen just nu.



Inne i själva ramen har jag återigen använt Going grunge från Landstoken. Jag har gjort en liten bukett av blommor och blad, en liten bit blingsten på kvist och en ängel på hänge. Textstämpeln är en äldre stämpel av Magnolia med många år på nacken. I butiken finns andra liknande stämplar från Magnolia.

Hoppas jag har kunnat ge er lite inspiration att överraska någon ni tycker om!

Kramar Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.