onsdag 6 mars 2013

LO med blommiga BoBunny`s Little Miss Jaquoya

Idag visar jag en LO jag gjort med min dotter på.


Jag har använt BoBunny´s papper Little Miss Jaquoya. Det är ett dubbelsidigt papper, som förmodligen är mer "lättscrappat" på andra sidan, men jag ville utmana mej själv! För att fotot ska synas behövs ett stort motiv. En närbild. För att fotot ska synas ännu mer, krävs något enfärgat under fotot. Jag har valt att först måla med vit akrylfärg och en mask som ser ut som ett hönsnät. I butiken finns en mask som heter 6x6 Art Stencil Hexigon Grunge från Prima. Den har bredare linjer, än den jag använt. Sedan sitter en bit naturfärgad wellpapp och underst fotot en matta av vit cardstock.


Texten är stämplad med mina "massa-år-gamla" foamstamps och vit akrylfärg. Det rosa som skimrar är Inka Gold, som är en väldigt dryg pasta man kan färga försiktigt med. Jag brukar använda min fingertopp. Den här färgen heter Pink. I nedre hörnet på den vita mattan sitter lite blingstenar: rosa och vita Rhinestones från Landstoken.


På LO:ns övre vänster hörn finns en bit wellpapp, lite vit akrylfärg och rosa och vita Rhinestones. Allt i samma som på övriga LO:n för att skapa en helhet. I den vita cardstocks-mattan har jag stansat i övre vänster hörn med en hörnstans från EK Success som heter Round Binding Edge Corder Punch. 

ROUND BINDING EDGE CORDER PUNCH EK SUCCESS 54-70005 - EKROUNDBINDINGCOR
Punchen har såklart en kompis: kantstansen som heter Round Binding Edge Punch, helt enkelt.
Round binding edge punch EK Success 54-40032 - 54-40032
Dom här puncharna är superkul att jobba med! Har man bara kantstansen kan man göra så det ser ut som om pappret är utrivet från ett spiralbundet block!
 Ha en fortsatt skön dag!
MVH Miaa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.