onsdag 10 juli 2013

Grattis- kort till en glittrig och rosa tjej 7 år med bla Cameo skärmaskin

Hejsan!
Jag har börjat min semester och vädret är på topp! Kan det bli en bättre start?

Idag tänkte jag visa ett väldigt glittrigt och rosa kort till en flicka som fyllde 7 år.

 
 
Jag började med vit cardstock; Bazzil White. En rosa papper; Bazzil Petunia, som matta under det prickiga pappret (hittade i mina gömmor). Där över har jag ett väldigt gammalt mönstrat papper. Kommer inte ens ihåg märke på det. Men färgerna matchar! Texten "LINA 7 ÅR" är chip board-bokstäver. Scrap och Hobby har fina i dekorgummi i olika färger HÄR. Det är hela A4-ark med massor av fina bokstäver! Dom är självhäftande och väldigt lätta att använda. Ett tips är att man kan lätt färga in dom vita i den färg man vill! Jag har glittrat mina bokstäver med Distress Stickles Icicle. Den lilla fé-staven är gjord av en stjärna som jag hittade i mina gömmor, men det är lätt att göra en i det rosa pappret. Glöm inte att glittra den också! En bit av ett band med hjärtan på rad och ett silversnöre gör pricken över i!
 

Fjärilen är utskuren ur Siloutte Cameo skärmaskin. Den är glittrad på överdelen med Distress Stickles Icicle, som är ett härligt glittrande genomskinligt glitterlim. Bladrankan är från mina gömmor. Jag har valt två olika färger på rosorna. Dels rosa rosor och dels gröna rosor. För att knorra till det lite brukar jag ta en smal virknål och linda stjälken runt. Då får du en spiral som är ganska dekorativ! Runt rosorna finns också ett pärlband i vitt.

Lycka till med ditt rosa-glittriga kort!
Ha en härlig sommar!
MVH Miaa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.