måndag 5 augusti 2013

Rosa mask

Hej!
Idag blir det ett inlägg från mig.
Jag har dekorerat en mask i papier- maché.

Masken har jag målat med vit gesso, och sprayade sedan med rosa sprayfärg.



Det kom med tre stycken små döskallar, för jag och mina döskallar går inte att skiljas åt ;D




Jag stämplade en döskalle stämpel på en näsduk och drog bort alla lager under- så att den kunde limmas på masken med multimedium.
Längs kanterna stämplade jag kugghjul från samma stämpelset som döskallarna med en silverfärgad  Staz-on dyna.


Jag har stansat ut fjärilar med en Martha Stewart stans i color copy papper som jag sprayat med spray-färg och i aluminiumsfolie.

Pärlorna under ögonen gjorde jag med Pearl pen.
Jag glittrade munnen och döskallarna med YouDo's fina glitter.

Jag gjorde en upphängning genom att stansa ut  ett hål med crop-a-dilen och satte dit en stor brads som jag kan snurra en bit snöre runt . ( Tyvärr kom det inte med på några av bilderna...)

Här kommer sakerna som jag använt på masken:

2 kommentarer:

  1. Så fint, du er flink Sofie

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fin mask du gjort! Otroligt rolig idé med servetten! Gillar också att du satt brads på en del detaljer, det framhäver stämplarna och får fjärilarna och stämplar att gå fint ihop!
    MVH Miaa

    SvaraRadera

Tack så mycket för din kommentar.