tisdag 3 september 2013

Surströmmingsskiva

Hej, idag tänkte jag visa ett kort jag ganska snabbt gjorde i ordning när vi skulle på surströmmingsskiva.

I augusti fick vi en spännande inbjudan- surströmmingsskiva!
Illaluktande blev jag förvarnad om att det var, det är ju trotts allt rutten fisk! Jag blev även förvarnad att det hade en ganska speciell smak.
Lugnande var ju att barn - och vuxna som inte åt surströmming fick tacos, så jag skulle inte behöva vara hungrig ( alltså inget panikätande innan skivan )
Jag är inte känd för att vara en allätare- och lukten var vidrig- men jag provade!
Stolt som en tupp - jag vågade testa! ( och inte smakade det hälften så illa som det luktade -smakade ganska gott (?) tillsammans med rikligt med tillbehör)



Tack är bokstäver från ett stickersark i detta kit från Echo Park.


Fisken från Vilda stamps kändes helt rätt för surströmmingsskivan!
Då jag inte hade tid att färlägga fisken, färgade jag in akvarellpappret med olika distress stains, och fixade lite skimmer i vattnet med perfect pearl. Skuggade lite med stains och pensel och glittrade med guld från Martha Stewarts Paints Glitter. ( Martha Stewart paints får vi hem inom kort)


Blomma och blad är Resist Canvas Stickers och infärgade med distress stains.



De mönstrade papprena är ur en paper pad - Prima Hello Pastel

Önskar er en fin fortsättning på dagen!

Mvh Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.