tisdag 1 oktober 2013

Barnmatsglas

Det är länge sedan vi hade barnmatsglas i hus, men ibland får man ju fin besök. Och efter ett sådant finbesök hade vi ett tomt barnmatsglas. Efter att ha diskat och rengjort det noggrant var det klart för pyssel.

Ett enkelt och snabbt (om man räknar bort torktiden) pyssel senare var barnmatsglaset en glittrig och blommig värmeljushållare.

Jag har målat insidan av glaset med Martha Stewarts glitter akrylfärg i blått .


På utsidan har jag använt mig av en "silkscreen" en detaljerad schablon från Martha Stewart och målat på med satin/ matt akrylfärg i gult.


Slutligen tog jag ett gult band med stretch runt toppen av glaset, och gjorde ett handtag. (men den dag jag väljer att låta ett värmeljus tändas- får jag vackert plocka undan bandet :-) )



Ett roligt pyssel att göra tillsammans med barnen!

Ha en fin dag!

Mvh Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.