måndag 21 oktober 2013

Happy Halloween

Hej

I förra veckan var jag och min dotter och införskaffade oss lite roligt material för lite halloweenpyssel. Tanken var att göra några inbjudningskort till vårt lilla läskiga halloweenfika. Vi köpte ett färdigt kit med fina papper och ett ark med die cuts. Fördelen med ett färdigt kit är att alla papper passar ihop så det var lätt och smidigt att få ihop lite alster. Papperskitet vi använt är Mischievous My Minds Eye Halloween Paper Kit.



Texten kommer från ett stickersalfabet från EK Sucess som jag inte hittar i webbutiken men finns i den fysiska butiken. Bandet kommer från mina gömmor men finns mer band här.



Jag gjorde en omvänd "Trickortreat" bag. Har inte riktigt tagit till mig seden att man ska knacka dörr och be om godis så jag gjorde istället en bag som blir bra att ha med till halloweenparty och ge bort godis i istället. För den som vill pyssla men inte riktigt har tid kan jag säga att med hjälp av kitet tog den här påsen inte mer än fem minuter att göra. :-) Påsen hittade jag i mina gömmor men liknande påsar att dekorera finns här.




Min femåriga dotter gillar också att pyssla och framför allt gillar hon att klippa och klistra. När hon såg alla roliga figurer man kunde klippa ut bestämde hon sig för att göra ett "dösnyggt" kort till mormor och satte ihop det här kortet. Det enda jag har hjälpt henne med är att häfta fast bandet och punchinellan som hon ville ha med. Och såklart klippt av ordet "Trickortreat" vid rätt ställe.

Det här var mitt lilla tips om man snabbt och enkelt och även barnvänligt vill få ihop lite halloweenpyssel. :-)

Kramar Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.