onsdag 20 november 2013

Gästdesigner Åsa; Best Friends

Idag bloggar Åsa sitt andra kort.


Det här blev ett kort i höstens nedtonade färger. Som vanligt började jag med att färglägga motivet, en hund som ser ut att säga -Kom och lek med mig? 

 
Den är färglagd med Distress Markers i färgen Rusty hinge. Jag lämnade ett öga och en fläck på ryggen omålad för att den skulle se riktigt busig ut.
Kortbasen är i sandfärgad cardstock och under det mönstrade pappret använde jag en mörkbrun nyans. 

 
Medaljongen” som hunden är fäst på är utklippt från ett ark från samma kollektion som det mönstrade pappret.


Den är fäst med 3D-kuddar för att ge kortet mer dimension, även hunden är fäst med det.
Texten är embossad i en mörkbrun ton.
Jag har även använt en hörnstans för att göra kortet lite mjukare.


Jag dekorerade med två halvrunda pärlor.




Material jag använt:

Mönstrat papper från Bobunny, Camp-a-lot
Akvarellpapper 300g/m2
Stämplar från Technique Tuesdag Wholet the dogs out”
Stämpeldyna Versafine -Onyx black
Distress Marker-Rustyhinge
Embossingpulver-Teddy brown
Halvrunda pärlor
Dubbelhäftande tejp
3D-kuddar


Vänliga hälsningar Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.