söndag 19 januari 2014

En låda för kort

Hej 

Jag håller på och rensar och röjer hemma. Nu börjar det bli många kort som bara står och samla damm. Tänkte ta med dem till jobbet och se om någon vill köpa något av dem.


Till basen har jag använt en stabil kartong. Vet tyvärr inte korrekt benämning på pappret men det är mycket tyngre och stabilare än Card stock. 
Tagen sitter fast med en klämma för att jag ska kunna ha lådan till något annat längre fram plus att jag tycker att klämman passar där.



Kanterna är målade med vit gesso och "chalkade" med distress stain, Brushed Conduroy som ger koppparfärgade kanter. Pappret är från Inkido. På insidan fick det bli cardstock. Ville spara det fina Inkidopappret till något viktigare ;-)
Lådan är ihopfogad med spiraler och hålen är gjorda med en BIA. 



För att göra tagen så började jag med att stämpla med med vit akrylfärg och en stämpel som är väldigt lik denna, följ länken. Sedan har jag använt Ink blending tool och distress-dynorna pumice stone, ice spuce, wild honey samt spice marmelade längs kanten.
Bakgrunden är stämplad med Önskelista med saffranpannkaka och för att bara få text och ingen ram eller något annat, så målade jag texten med distress-pennor. De andra Vilda-stämplar som jag använt är "handgjort av" och ett fickur.

Blommorna, band och spets är en blandning av vad som fanns hemma. De mesta finns butiken.

Ha en bra dag.
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.