fredag 31 januari 2014

Ett kort bara för att

Hej!

Idag blir det ett kram-kort från mig. Ett kort som skapades enbart för att jag hade så lust att använda den kvinnliga datanörd stämpeln :) Så jag hade ingen aning vart det skulle bära när jag startade- det fick bli ett kram-kort. Undrar dock hur många som faktiskt kramas när de sitter framför datorn?? Iofs det blir ju rätt många virtuella kramar ;-)


Jag har stämplat Vildas datanördakvarellpapper och ritat dit en lampa och matta med min smash-penna. Färglade det stämplade motivet och det ritade med distress markers.

Stansade ut motivet med en Spellbinders dies, chalkade kanterna med distresshandtaget och distressdynor. Dekorerade med rhinestones


Tyckte pappret med siffror ur Tim Holtz Merriment Paper Stash passade så bra bakom datornörden, och stansade ut en bit med en annan Spellbinders dies.
Pappret i bakgrunden är från Reprint . Jag har använt framsidan som ett helt stycke, och baksidan har jag fört över på tagen med hjälp av vit gesso.
Har stansat ut tag och ram med Sizzix dies och glittrat med guld stickles. Ramen har fått två halvpärlor som "upphängning".


 Textstämpeln är en Vilda stämpel ur inchkitet med svenska texter. Har stansat ut den med en rund punch från Martha Stewart och stansat ut en bakgrund med en EK success punch. Spetsbården är utstansad med Martha Stewarts punch. Dekorerade med 3 rosor, en liten bandstump och en hel del stickles.

Önskar er en fin helg!

Mvh Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.