måndag 24 februari 2014

En mysig helg med familjen.

Hej 

Här kommer första delen av ett mini-album, som jag gjort av små bruna påsar. De finns hos Scrap & Hobby. Pappret är från Primas Lifetime Collection. 


På framsidan så har jag lämnat texten orörd, men på resten av sidan har använt gesso och Timpan-mask, stämplat med olika Inkido-stämplar och mistat.


Albumet är ihopsatt med metallringar. För att inte gångjärnen inte ska störa, när man bläddrar i albumet så satte jag banden där.


De guldfärgade blommorna är egentligen ett band som är mistat med guld brun färg och toppade med guldig akrylfärg.


Här kommer första uppslaget. Även här har jag satt min prägel på pappret. Nu med masker och Distress Stains. Stainsen kan även fungera som en kavel om man vill använda färgen som sitter kvar på masken. Det testade jag på nästa sida. Jag har verktyg som är gjort till sådant, men det orkade jag inte ta fram ;-)


Texterna fanns med i pappersblocket från Prima. Några som klistermärken och andra som stickers. Även på dessa sidor så är det stämplar från Inkido.

Vi ses nästa vecka igen och då visar jag mer från albumet.

Kram 
MarieG/Scrappyzzelochmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.