måndag 3 februari 2014

Ett grattis-kort

Hej  
Här kommer ett kort igen. Det är ju bra att ha några på lager eller hur?
Kanterna är stansade med Marta Stewarts Doily Lace stans.


Först  är pappret infärgat med distressdynor och ink blend-tool. För att få färgen lite intensivare så sprayade jag pappret lätt med vatten, lät torka och tog på mer färg. För att pappret inte skulle bubbla sig, så strök jag det och lät det svalna med en bok ovanpå.


Stämplarna är alla från Inkido. Här är länken till hipp hipp hurra och snirkel F. Kvinnan på fotostämpeln hittar jag inte, men man kan använda denna eller denna flick-stämpel istället.


På baksidan stansade jag ut en scallop-cirkel i samma turkosa papper som jag använt på framsidan.
Här syns också hur vikningen är gjord. 


Pappret är 30 cm brett. Jag har bigat vid 5 och 9 centimeter från kanterna.

Ha en bra dag. 
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.