onsdag 26 februari 2014

Ett grattiskort

Idag bloggar jag ett kort som jag gjorde till en kollega som fyllde år. 
Jag valde det mönstrade pappret först och utgick från det när jag färglade motivet. Så här blev det.


Kollegan älskar rosa och brunt men jag ville ha lite mer färg så jag la till  grönt också. Man kan ana att det står grattis till vänster om motivet. Bokstäverna var vita från början men jag tyckte att de blev för markerade och jag valde att dra en brun stämpeldyna över dem för att de skulle smälta in bättre.


Motivet som är en stämpelfrån Magnolia är färglagt med Copics (som vanligt) men snart blir det färgläggning med distresser istället. Så här ser färgläggningen ut i närbild.



Kortet är lite mer dekorerat idag. Jag har använt lite blommor och blad.
Här är en närbild på en av dekorationerna, en ros och lite blad. Man kan också se hur jag ritat en beige linje runt motivet.


Hoppas ni får lite inspiration till att pyssla för det har jag fått.


Ha de, kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.