måndag 24 mars 2014

Älskar att resa

Hej 

För ett tag sedan så fick jag följa med på återförsäljarträff till Reprint (jippiiii :-) )


Där fick vi göra en canvas-tavla och testa lite nya produkter.


Först grundades canvasen. Sedan limmades motiven fast med decupage-lim. 


På de tomma ytorna så målade jag med en skimrande akrylfärg, Vivace -Oro bianco metallico och en "grusig" guldfärg, Stamperia - Pasta kuvida brillante. Den sista finns både som ny och gammal guldfärg. Det mörka runt kanterna är någon typ av flytande färg, som inte är vattenbaserad.


De stora metall-flakesen finns i en pasta som man penslar på och när den torkat så syns bara flakesen. Möjlig att ytan blir blank om man jobbar på matta material, men det har jag inte testat ännu.


Efter träffen så har jag dekorera canvasen med blommor och chip-board.
För att inte täcka hela sida med bokstäver så valde jag att använda ett hjärta istället för att skriva älskar att resa. Det tyckte jag var både fyndigt och snyggt. Bokstäverna är målade med akryl och kanterna är chalkade med distress.


Nu är det bara att vänta på att det kommer fler av dessa roliga produkter till Sverige.

Ha en bra dag
MarieG/Scrappyzzelochmat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.