måndag 10 mars 2014

En mysig helg med familjen del 3

Hej

Här kommer sista delen av minialbumet. De föregående delarna finns här och här.


Denna gången visar jag hur albumet är uppbyggt, hur det stängs och hur jag gjort några av banden som är fästa i ringarna och tagarna.



För att få stabila och hållbara sidor så har jag vikt in botten på påsen som på bilden ovan. Jag såg också till att hålen går igenom mönsterpapper och påsar. För att det skulle bli lättare att bläddra, så limmade jag ihop påsarna i botten. Det blir ändå massa plats att stoppa massa lappar och tags.


När jag mistade och grejade med de andra sidorna, så använde jag en bit bomullstyg att torka rent med. Efter en stund så såg trasan ut så här. Snyggt och användbart ;-) och med färger som passar resen av albumet.


För att få mer mönster i tyget så stämplade jag två stämplar från Inkido, en med rosor och en med text. När tyget var färdigstämplat så rev jag det i bita på 2-3 cm beredd. Dessa fäste jag över gångjärnen, så att gångjärnen på ringarna inte ska haka i sidorna när man bläddrar.



För att komma ihåg vilken dyna som jag använt, så tog jag ett foto på tyg och dyna. 


För att inte tags och lappar ska ramla ur fickorna, så fixade jag ett stort gem som stängning. Gemet dekorerades med en bit spets och en ros.

Ha en bra dag
Kram
MarieG/scrappyzzelochmat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.