söndag 30 mars 2014

En påsk-tag

Hej 

Igår var jag på en scrap-träff i Gråbo utan för Göteborg. En av utmaningarna var att göra något med tema påsk. 
Här kommer mitt bidrag.


Basen till tagen kommer från Prima. För att få den gulare, så tag jag några tag med ink blending tool och distressdynan mustard seed. Samma gäller det gula pappret med kycklingar från Reprint.


Från samma papper så stansade jag ut en liten kyckling och satte i mitten på en blomma och la på ett lagen med glossy accent. Fjädrarna är från förra årets påskpynt, som nu blev recyklade.


Även det gröna pappret kommer från Reprint.


Stämpeln är en gammal Magnoliastämpel som är färglagd med dynor, pennor och vattenpensel. Rosor och tröja fick bli påsk-gula. Det var svårare att besluta färgen på skor och byxor ;-)


Det vita på tagen är gesso och en väldigt användbar mask från Reprint. Det syns inte på bilden i shoppen, men det är tre masker med olika mönster, pilar och en stadssiluett.

HA en bra dag och jag hoppas på fler lika soliga dagar som idag
Kram MarieG/scrappyzzelochmat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.