onsdag 12 mars 2014

Ta hand om dig


Idag blir det ett -"ville bara säga hej"- kort till en kollega.

Jag ville använda en stämpel som visar att hon ska ta hand om sig själv och då tyckte jag att Vildas stämpel Dam i badkar passade bra. Så här blev det.



Jag började med att färglägga motivet och utifrån det valde jag det mönstrade pappret som jag hittade i mina gömmor. Jag tycker hon ser sådär skönt avslappnad ut och inget i världen kan störa henne just nu.

Motivet är färglagt med Copics och jag har äntligen köpt en ljusgrå stämpeldyna.


Texten är embossad i mörkbrunt och alla kanter är chalkade i mörkbrunt. Jag fransade upp kanten på motivet med en kantrivare.

Till insidan av kortet har jag bara använt vanlig cardstock i olika färger.


Hoppas ni fått lite inspiration, nästa vecka blir det en färgsprakande tag.

Ha en bra dag, kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.