söndag 13 april 2014

En liten korg till påsk...

Hej 

Snart är det påsk och nu har jag gjort en liten korg som kan fyllas med godis eller något annat.


Krogen är vikt från ett helt card stock. Om ni vill kan jag fixa en beskrivning, men det borde redan finnas flera på nätet.
Är man smart och det var inte jag, så sparar man en bit papper till handtaget. Men som tur var, så hade jag ett lika dant papper till och då kunde jag också göra en tag med samma papper. 


Kanterna är chalkade med Versa Color. Kanske inte den trendigaste dynan, men ibland är det bara den  som ger precis det utseendet som jag vill ha.


Nu har jag testat Melting pot för första gången och testat med att doppa blommor i klar UTEE.
Det är viktigt att ställa Melting potten på ett värmetåligt underlag, för den bli värm även på undersidan. 

Enklaste sättet att täcka hela blommorna var med hjälp av en spetsig pincett och sedan flytta runt blomman i UTEEn. Det behöver inte vara så mycket pulver för att det ska räcka till några blommor och använder man pincett så behöver inte hela blommorna doppas i UTEEn.


Om det blir för mycket UTEE på blommorna så kan man  lägga dem i Melting Potten med locket över och vänta lite. Då smälter lite av UTEEn bort och blomman kan bli så här fin :-)

Ha en glad påsk
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.