onsdag 14 maj 2014

Födelsedagskort med en lastbil

Hej.
 
Idag blir det ett kort med en lastbil på som jag gav till en liten 5-åring  i helgen.
han önskade sig montertruckar men jag hade tyvärr ingen stämpel med en sådan så jag tänkte att en long nose-lastbil får duga. Han var mest intresserad av presenten ändå :-)
 
Det blev lite avancerad färgläggning med Copicsen. Först gjorde jag en i röd som jag blev supernöjd med men sedan var jag där ock kladdade lite till och då förstörde jag motivet helt. det blev till att göra en ny i blått :-)
 
Tänkte visa hur ett motiv kan "lyftas" genom att det färgläggs.
 
 
 
Nu är bildkvaliteten inte den bästa men man ser i alla fall vilken skillnad det blir när man färglägger. (Det var denna som jag fick kassera, men det är bara att göra en ny).
 
 
Nu till kortet, så här blev det.
 
 
Äntligen fick jag användning av ett mönstrat papper som jag köpte när jag bodde utomlands.
 
 

Jag har fyllt i vissa detaljer med svart gelpenna för att ge lastbilen en så äkta look som möjligt.
 
 
Jag blev riktigt nöjd med färgläggningen och kortet i sin helhet, hoppas ni blir lite inspirerade att börja färglägga för det är superkul.
 
Ha en bra dag, kram Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.