söndag 25 maj 2014

Chokladkort

Hej 

Idag kommer ett chokladkort till en student.


 På examensdagen kan det vara en hel del som ska hinnas med. Många åker hem på lastbilsflak eller traktorkärra och då tänkte jag att lite choklad kan vara bra att få med sig.


För att pappret ska gå sönder är det förstärkt med silvertejp där öljetten sitter.


Eftersom lim fäster inte bra på silvertejp, så lämnade jag lite plats för lim längst upp.


Stämpeln kommer från Reprint och är embossad i guld. Pappret är också därifrån.


Så här gjorde jag för att stansa ut motivet utan att kapa av bladen, sedan satte jag på blommor så att knappt syns ;-) Först klippte jag bladen som stack utanför cirkeln. Sedan tog jag fram dien och såg till att bladen var på ovansidan. När jag var nöjd med positionen så tejpade jag fast dien och stansade.


Banden finns i shoppen, bland band. Jag gillar verkligen bandet med grattis-texten.

Ha en bra dag och grattis till alla studenter.
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.