måndag 12 maj 2014

Scrappat med skräp

Hej

Idag bloggar jag en mixt-media-tavla med massor av skräp. 
Några grejer har jag hittat när jag städat i barnens rum, några grejer är från lådor på kontoret, något har varit trasigt och  några är korkar från förpackningar. 


Tyvärr har jag inte fotat processen, men jag började med att måla hela canvasen med gesso. Vet inte om det behövdes, men det kändes rätt att börja så. Sedan limmade jag fast alla grejerna med limpistol.


I mitten av tavlan så målade jag med en ljus akrylfärg. (Underbar färg, men hopplöst namn). Nertill så målade jag med en guldig grusfärg. Den fäste och täckte väldigt bra på alla plast, metall, gips mm. På vissa delar så har jag målat med silvrig akryl, mest i överkanten av tavlan och tonas ihop färgerna.


För att mörka färgen i kanterna, så har jag använt ink blending tool och Chipped sapphire och "duttat". 


Här är en närbild på några av grejerna som är  limmade på canvasen. Leksaker, korkar från mjölk och vällingflaska, kapsyler, gipshjärta, skruvar, trasiga halsband, punschinella, pärlor, delar av en girlang, säkerhetsnålar mm.


Fotot är limmat med decupagelim som har glitter i sig. Osäker om det är bra för fotots livslängd, men nu blev det så. Texten är stämplad med vattenfast dyna.


Bandet runt tavlan fick jag av mamma. Tack mamma! Det som jag skulle haft, gömde sig i scrapväskar och hittades först någon dag senare. 
De flesta blå blommorna kommer från Inkido.

Ha det bra
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.