fredag 20 juni 2014

OBOY-kaka

Ja, nu kommer jag inte visa upp en bild på en OBOY-kaka- men jag skulle ge bort receptet på OBOY-kaka, och ville snygga till receptet lite. Så jag gjorde ett kort :)

Framsidan:

En Vilda stämpel färglagd med distress marker pennor. Kortstommen är vit cardstock, det mönstrade pappret är ett Inkido papper, de nedre hörnen har jag rundat med en hörnstans. Dekorationer är en Martha Stewart fjäril och halvpärlor. Fjärilen har täckts med ett tunt lager guldig färg.

Insidan ( på väg att öppnas);


Jag har stansat ut kortstommen och vikningen med en Sizzix pop'n cut  stansmall. Först i vitt papper utan insatsen i. Sedan i mönstrat papper med insatsen i.

Insidan (utvikt):


För att det mönstrade pappret skulle vara lite mindre än kortstommen, valde jag att använda en kantstans  - då blev kantarna både kortare och dekorerade på en och samma gång.
Recepptet har jag skrivet på ett vanligt linjerat papper som jag stansat ut med en Lifestyle- stansmall. Samma sak med pratbubblan som jag skrivet kakans namn på.
Kortet är sparsamt dekorerat då det ju egentligen är ett litet receptkort. men jag har stämplat en fjäril från Vilda lite här och var, en utstansad fjäril  och halvpärlor.

Baksidan;


Här har jag klädd baksidan med samma papper som på framsidan av kortet och stämplat min handgjord av stämpel på.

Material:
Papper: Vitt cardstock, Inkido papper , 300g akvarellpapper
Stämplar:  Vilda stämplar
Dekorationer: halvpärlor


Trevlig midsommar! 

//Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.