fredag 17 oktober 2014

Julkort med embossing

Hej!

Fredag idag och det har verkligen blivit höst!
Jag hoppar in och bloggar i Sofies ställe idag.

Idag blir det ett julkort där jag embossat motivet med tre olika embossingpulver.



Motivet är en ez-monterad stämpel från Reprint EZR029 . Jag har stämplat med Versamark och haft tre olika embossingpulver (guld, rött och brunt) för att sedan värma med embossingfönen.


När motivet var färdig embossat valde jag att skära ut det med en vit kant som fick vara ett första lager fotomatta. Monterade detta på en andra fotomatta i brun cardstock. Kortstommen och övriga paneler är med samma bruna cardstock. Det mönstrade pappret är från Reprint och är fram och baksidan av samma papper (RP0120)


Jag har dekorerat kortet med organzaband, en snöflingecharms och halvpärlor

Trevlig helg!
//Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.