måndag 26 januari 2015

Hus i vårskrud

Hej.

Idag blir det inget kort utan ett litet hus som man kan fylla med lite godis eller vad som helst.
Jag valde att göra det i ljusa pasteller för jag börjar så smått längta till våren.
Så här blev det.


Jag har använt mönstrat papper från Maja designs kollektion Nyhavn.  Fönstret har jag fått skära ut men det finns en himla massa fina dies att använda istället om man hellre vill det.

Något som jag tycker är himla smart är när papperstillverkarna trycker motiv på "baksidan" av pappret där texten om tillverkare och kollektion står. Perfekt att använda till både kort och annat. Här fick den biten bli en blomsterrabatt.

Jag har dekorerat med lite blommor och band som håller fast taket.


Jag har stansat ut en rosa etikett som jag satt fast i bandet där jag tänkt skriva en hälsning.  Jag satte dit en öljett för att förstärka själva hålet med, både snyggt och enkelt.

Det var väldigt kul att göra detta hus så det lär bli påskhus istället för påskgodis för min del.

Ha det gott i snön,
kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.