onsdag 11 februari 2015

Födelsedagskort på 5 min

Hej!

Två barnkalas och ett släktkalas på samma dag- då får det gå fort att göra korten ;-)

Jag hade som vanligt en hel hög med idéer om hur jag skulle göra dessa snabba kort- och i vanlig ordning är det alla dessa planer som tar tid... inte  att faktiskt sätta igång och göra korten..


Jag hade en färdig målad stämpel liggande , till det fick det bli en kortbas i lagom storlek att inte kräva större ansträngning när det kom till att fylla kortet :)
En chipboardsticker och halvpärlor - sedan var det bara att skriva en hälsning inuti kortet och iväg var det på 5 min (vissa kan nog säga att jag inte är helt ärlig nu- då de såg mig slänga första utkastet. Så inklusive första utkastet tog det nog 10 min- fast detta tog knappt 5 min ;-) )

Material jag använt till kortet:
* V616
* Versafine - onyx black
* 300 g akvarellpapper
* Distressmarkers
* Vattenpensel
* Chipboardsticker från My Minds Eye
* Halvpärlor

Ha en fin dag!
/ Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.