onsdag 25 februari 2015

Hästkort

Hej!

Idag visar jag ett kort som jag egentligen gjorde till ett födelsdagskalas för ett par veckor sedan. Det är ett relativt snabbt kort- men jag hann inte skriva någon text i det innan kortet skulle iväg. Så nu ligger det i väntan på nästa kalas ;-)

På detta kortet har jag jobbat med embossingfolder och stansmall från Marianne Design och Martha Stewarts akrylfärg med pärlemoskimmer.


Kortbasen är ett vitt cardstock - detsamma är ballongpappret.
Ballongpappret är ett vitt cardstock som fått två lager med MS Pearl akrylfärgfärgen Pink Taffeeta när det torkat lade jag det i en torrembossingfolder från Marianne Design och vevade igenom min Grand Calibur.
Hästen är en dies från Marianne Design och jag har stansat ut den i mörk brunt cardstock- samma som jag använt som fotomatta bakom ballongpappret.

En bild där skimret i akrylfärgen kommer bättre fram (färgen på bilden över stämmer bättre överens med färgen i verkligheten)

Med önskan om en fin onsdag!
/ Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.