lördag 18 april 2015

Häst-kort

Hej!

För ett tag seda bloggade jag ett kort med en utstansad häst från Marianne Design på ett papper målat med akrylfärg med skimmer.

I samma veva som jag gjorde det kortet, gjorde jag även detta kortet med ett hästhuvud.



Här har jag målat ett vitt cardstock med rosa akrylfärg med pärlemo-skimmer, och sedan torrembossat det.
Tog även en bit vit cardstock som jag inte målade in och torrembossade för att anävnda som ram till hästhuvudet.


Här kan skimret i akrylfärgen ses. 
Jag sprayade lite mist över hästhuvud och vita embossade pappret innan jag monterade det på kortet. Då bucklade hästen till sig lite- men jag tycker att det ger lite mer liv till hästen ;-)

Material:
Vit & brun cardstock
Embossingfolder- DF3412
Dies- CR1298
Akrylfärg-  Pink Taffeta

/ Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.