fredag 19 juni 2015

Glad Midsommar!!

Hej! Idag är det jag som bloggar. jag, Emma, har varit praktikant här på Scrap o Hobby i fem dagar. Bland annat så har jag pysslat ihop massa kort. Nästan allt jag har använt, alla papper, band, motiv och nästan alla stämplar, kommer ifrån samma kit; Romantic set av Marianne design.

Det första kortet är helt ifrån det kitet, förutom kortstommen som är ett vitt cardstock. Jag har stämlat med Archival Ink Coffee (och det har jag gjort överallt där jag har stämplat). Det är alltså ett lycka till-kort gjort av Romantic set, Marianne design.




Det andra kortet blev också ett lycka till-kort, fast med bröllopskänsla. Allt material är ifrån samma set, förutom kortstommen som är ett rosa cardstock.




När jag hade gjort två kort så var jag lite trött på på den "vanliga" kortformen, så då ändrade jag på det så mycket så det blev ett 15x10cm kort. Men precis som de två första korten så är allt material från Marianne design, Romantic set, förutom kortstommen som är ett brunt cardstock.


Det fjärde kortet blev ännu mer annorlunda jämfört med de tidigare. Jag gjorde en vikning som Nina aldrig hade sett förut ;-)
Det är egentligen lätt; bara att halvera ett A4 på längden, vika på mitten, och sedan vika på en fjärdedel. Där har du kortstommen. Men sen behöver man också något som håller vikningen på plats. Jag har valt att sätta fast ett större papper så att det nästan ser ut som att kortet inte är vikt.
Allt material (förutom kortstommen; vitt cardstock) är från Marianne design, Romantic set, och konfirmationsstämpeln är från Vilda.






På det här kortet har jag använt fler olika saker än på de förra. Band, stämpel och motiv från Marianne design, Romantic set. Kortstommen är ett brunt cardstock och längst ner har jag stansat med en stans ifrån Martha Stewart- doily lace , och så har jag tejpat med glitterwashi. Halvpärlorna kommer från Inkido.


Det sista kortet är det som jag blev mest nöjd med. Kortstommen är ett gult cardstock. Det mönstrade pappret är av Marianne design (Romantic set), och blommorna är också av Marianne design.Jag har färgat papprenas kanter med Chestnut Roan från Color Box. Korten blir mycket roligare med chalkade kanter! Stämpeln är från Romantic set.





Ha det bra!
/Praktikant-Emma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.