torsdag 4 juni 2015

Try TDD


Detta är en nördig tavla, den åsyftar Test Driven Development, en metod för lyckas bättre med programmering.


Apan vid skrivmaskinen är en referens till satsen om oändligt många apor.

Ramen: 
Jag grundade med svart kalfärg, sprayade med lite perfect pearls i silver. på den högsta punkten gned jag dit inka gold i silver.

Pannån:
Jag grundade med fleur paint över hela pannån. Bilden är en vanlig utskrift som man limmar med någon typ av decoupagelim med bilden neråt på tavlan (obs, har du bokstäver på bilden, så blir de spegelvända!), väntar tills det torkat ordentligt och gnuggar sen bort pappret med fuktad svamp, fingrar och tålamod. Jag rev motivets kanter innan montage för att få en naturligt mjuk övergång.
På med några stenciler och reliefpasta, sen bättra med turkos färg ovanpå. Jag gned fram 3d-effekterna med lite inka gold i turkos, och sen sprayade jag lätt med egenblandad mist.

För att få stabila skyltar brukar jag först limma ett fint papper på en bit kartong, lägga att torka i press för att behålla plan, sen stansa med en stansmall när det är nästan torrt. Då slipper man att det släpper på kanterna, och ev . Kanterna gnuggas med passande färg (här walnut stain). Monterad med 3d-kuddar.

Rören, nyckeln och kugghjulen fick sig en strykning med inka gold för att få fram detaljerna - som inte syntes alls i svart cardstock. Blad och blommor fick en omgång med gnuggdynan i blått och grönt.

* ljusturkos bakgrund - Todo fleur miami milk
* metallicfärger - Inka Gold turquoise och graphite
* stansmallar
  * bladverk: Marianne design craftables LR0150, LR0151
  *kugghjul: rox stamps
  * rör: memory box medium steampunk pipes
  * nyckel: joycraft
* mist - vintage photo refill och perfect gold
* distressdynor: mowed lawn, salty ocean, walnut stain

Ha en fin pysseldag!
/Mary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.