onsdag 3 juni 2015

Vacker

 
 
Canvas tavla
 
Jag tycker om att göra canvas tavlor i olika storlekar.
Senaste tavlan gjordes med en bild av äldsta dottern.
 


Jag har grundat canvasen  (18x24 cm) med gesso och sedan limmat dit bilden med hjälp av 3D gloss gel. Gloss gel som jag skrapade av bilden hade jag över en stencil med stjärnor och lät torka.


Kanterna och in mot bilden är klädda med washitape, som jag sedan dragit lite inka gold titanium över- likaså 3D gloss stjärnorna. Kanterna är sedan målade med Silver Course Relief Paste. Stjärnan som är i chipboard är målad med Mother of Pearl, Pärlemoskimrande akrylfärg (över ett lager Pearl Pink Taffeta). På stjärnan har jag stämplat en text från ett clearstamp-kit från Dylusions med svart Staz-on dyna

 
 
 
Under och till höger om bilden har jag bomullsgaze .
Jag har stansat ut en provdocka med en Sizzix Bigz dies (Denna finns inte längre i butikens sortiment- men det finns en lite mindre i ett Spellbinders-set S5-088)
Vacker är ett foam stickers alfabete och så har jag dekorerat med en bit rosband med pärlor.
 
Ha en härlig onsdag!
/ Nina
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för din kommentar.